یه چند وقتی موضوع این دعا توی ذهنم تکرار میشد
یادم نبود که کدوم دعای صحیفه سجادیه بوده
تا همین یکی دو روز پیش که صحیفه رو برداشتم
همین جور، دلی ، می خوندم
به این دعا رسیدم ؛
برای وقتایی که با خودت و خدای خودت خلوت می کنی
می پرسی از خودت که من چِکارِ مفیدی انجام دادم، که برای بقیه خیر باشه
و شاید هم نتونسته باشی کاری انجام بدی
این دعا خیلی بهت آرامش می ده
وقتی ببخشی و طلب نیکی کنی
برای کسی غیر از خودت
مثل اینه که یکم بیشتر به خدا نزدیک میشی
این دعا می تونه خیلی زندگی امروزت رو با زندگی دیروزت متفاوت کنه
اللَّهُمَّ وَ أَیُّمَا عَبْدٍ نَالَ مِنِّی مَا حَظَرْتَعَلَیْهِ، وَ انْتَهَکَ مِنِّی مَا حَجَزْتَ عَلَیْهِ، فَمَضَى بِظُلَامَتِیمَیِّتاً، أَوْ حَصَلَتْ لِی قِبَلَهُ حَیّاً فَاغْفِرْ لَهُ مَا أَلَمَّ بِهِ مِنِّی،وَ اعْفُ لَهُ عَمَّا أَدْبَرَ بِهِ عَنِّی، وَ لَا تَقِفْهُ عَلَى مَا ارْتَکَبَفِیَّ، وَ لَا تَکْشِفْهُ عَمَّا اکْتَسَبَ بِی، وَ اجْعَلْ مَا سَمَحْتُ بِهِمِنَ الْعَفْوِ عَنْهُمْ، وَ تَبَرَّعْتُ بِهِ مِنَ الصَّدَقَةِ عَلَیْهِمْأَزْکَى صَدَقَاتِ الْمُتَصَدِّقِینَ، وَ أَعْلَى صِلَاتِ الْمُتَقَرِّبِینَ وَعَوِّضْنِی مِنْ عَفْوِی عَنْهُمْ عَفْوَکَ، وَ مِنْ دُعَائِی لَهُمْ رَحْمَتَکَحَتَّى یَسْعَدَ کُلُّ وَاحِدٍ مِنَّا بِفَضْلِکَ، وَ یَنْجُوَ کُلٌّ مِنَّابِمَنِّکَ
خدایا و هر آن بنده که به حقی از حقوق و حدی از حدود من کهتوأش از آن نهی فرمودهای تجاوز کرده باشد و پرده حرمتی از حرمات مرا که توأش ازهتک آن منع کردهای دریده باشد و ظلامه و حقی را از من با خود به گور برده باشد، یادر حال حیات بر ذمهاش مانده باشد، پس او را در ظلمی که بمن روا داشته است بیامرز،و در حقی که از من برده است، عفو کن، و در باره آنچه با من کرده است سرزنش مفرمای،و به سبب آزردن من رسوا مساز و این گذشت را که در عفو ایشان بکار بردهام، و اینتبرعی را که در کرم نسبت به ایشان معمول داشتهام، پاکیزهترین صدقات صدقه دهندگانو بالاترین عطایای تقرب جویان قرار ده. و مرا در برابر عفو ایشان به رحمت خودپاداش ده، تا هر یک از ما به سبب فضل تو نیکبخت گردد، و هر کدام از ما در پرتواحسان تو نجات یابد
ما را در سایت هنر آدم ، ارج نهادن به خوبی هاست دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 3